ورزش متوسط هفتگی می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 26 درصد کاهش دهد

19 اکتبر 2016- یک مطالعه جدید نشان داد 150 دقیقه پیاده روی و یا چرخه سواری در هفته می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 26 درصد کاهش دهد.

این یافته ها در مجله ی آنلاینDiabetologia منتشر شد، محققان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه کمبریج، همچنین نشان دادند که هر مقدار فعالیت بدنی می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 به اشخاص کمک کند.

وزارت بهداشت به مردم 150 دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته را توصیه می کند، این مقدار ورزش برابر با حدود 20 دقیقه در روز است، ورزشهای معتدل هوازی شامل پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری هستند.

اما با توجه به تحقیقات، تا یک سوم از بزرگسالان در انگلستان به این هدف دست نمی یابند. اوایل سال جاری، وزارت حمل و نقل بریتانیا اعلام کرد که به طورمتوسط بریتانیایی ها کمتر از 10 دقیقه در روز به پیاده روی می پردازند.

در این مطالعه جدید، داده های 23 مطالعه ی انجام شده در اروپا، آسیا، استرالیا و ایالات متحده مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت. بیش از یک میلیون بزرگسال غیر دیابتی در این تحقیقات بررسی شدند و اثرات فعالیت بدنی مجزا از سایر عوامل رفتاری، مانند رژیم غذایی بررسی گردید.

فواید سلامتی برای افرادی که بیش از سطح توصیه شده یه ورزش پرداخته بودند، بیشتر قابل توجه بود: خطر ابتلا به دیابت نوع 2 برای کسانی که به مدت یک ساعت در روز به ورزش متوسط تا شدید می پرداختند، در مقایسه با افرادی که غیر فعال بودند تا 40 درصد کاهش یافت.

 دکتر Brageاز دانشگاه کمبریج گفت: ما در حال حاضر می دانیم که فعالیت بدنی نقش مهمی در مقابله با این بیماری همه گیر در حال رشد در سراسر جهان دارد، این نتایج جدید، جزئیات بیشتری از تاثیر تغییر در فعالیت بدنی بر بروز این بیماری در جمعیتهای مختلف را به دانش ما افزود، این نتایج همچنین از سیاست های افزایش فعالیت بدنی در تمام سطوح حمایت می کند، این به معنای طراحی و ساخت محیط و شرایطی است که فعالیت بدنی بخشی از زندگی روزمره ی افراد شود.

این هفته، در یک مطالعه جداگانه اعلام شد که قدم زدن بعد از غذا می تواند به ویژه در بهبود مقدار قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 موثر باشد.

منبع:

http://www.diabetes.co.uk/News/2016/oct/weekly-moderate-exercise-lowers-risk-of-type-2-diabetes-by-26-per-cent,-study-finds-92337453.html